Mene sisältöön

 

Toimintopainikkeet

Tekstiversio

Sisällysluettelo

Kuluttajaneuvonta

Kuluttajaneuvonta on valtakunnallinen palvelu, joka antaa kuluttajille ja yrityksille tietoa kuluttajan oikeuksista ja velvollisuuksista. Kuluttajaneuvonta myös avustaa ja sovittelee kuluttajan ja yrityksen välisessä ristiriitatilanteessa.

Kuluttajaneuvontaa hoidetaan keskitetysti osoitteessa kuluttajaneuvonta.fi. Palvelua ohjaa kuluttajavirasto ja se on asiakkaille maksutonta.

Kuluttajaneuvonta.fi-palvelusta löytyy tietoa kuluttajakaupan säännöistä, menettelytapaohjeita, valitusmalleja, ajankohtaisia tiedotteita ja tarkempaa tietoa kuluttajan oikeuksista.

Asioi puhelimella, sähköisesti tai neuvonnan toimipisteessä

Jos ongelma ei selviä kuluttajaneuvonta.fi:n kautta, voit ottaa yhteyttä neuvojaan, jolta saat maksutta opastusta ja riitatilanteessa sovitteluapua.

Neuvojan kanssa voi asioida puhelimitse, sähköisesti tai neuvonnan toimipisteissä.

  • Kuluttajaneuvonnan asiakaspalvelu suomeksi puh. 029 553 6901 ja ruotsiksi puh. 029 553 6902.
  • Voit asioida sähköisesti. Varaudu siihen, että vastaaminen voi kestää useita työpäiviä.
  • Neuvonnan toimipisteessä asiointia varten tulee varata aika neuvontanumerosta. Toimipisteet sijaitsevat maistraateissa.
Anna palautetta sivusta

Olet antamassa palautetta sivusta "Kuluttajaneuvonta".





Anna yhteystietosi, mikäli haluat saada vastauksen palautteeseesi.

Saat oman palautteesi tiedoksi myös omaan sähköpostiisi.

Syötä luku viisi numerona. (Pakollinen tieto)